Zorgproces


Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe ik de begeleiding organiseer vanaf het moment van aanmelding tot afsluiting.


1.  Aanmelding

·      Na aanmelding wordt er eerst een kennismakingsgesprek ingepland om te beoordelen of er een match is.

 

2.  Intakegesprek

·      Er wordt een intakegesprek ingepland (eventueel met een andere betrokken partij erbij).

·      Relevante gegevens worden verzameld tijdens het intakegesprek (hulpvraag, voorgeschiedenis, diagnose, netwerk).

·      Toelichten van mijn werkwijze.

 

3.  Opstellen ondersteuningsplan

·      Samen met cliënt worden er doelen opgesteld die haalbaar en helder zijn.

·      Er worden afspraken gemaakt over de begeleiding, verantwoordelijkheden en evaluatiemomenten.

·      Het ondersteuningsplan wordt schriftelijk vastgelegd en ondertekend.

 

4.  Uitvoering van begeleiding

·      Begeleiding wordt opgestart volgens het ondersteuningsplan.

·      Wekelijks zijn er contactmomenten, in persoon of telefonisch.

 

5. Rapportage en dossiervorming

·      Na elk bezoek wordt er een rapportage geschreven in het cliëntendossier.

·      Het cliëntendossier voldoet aan de eisen van AVG- en Wkkgz-richtlijnen.

 

6.  Evaluatie

·      Periodiek (elk halfjaar) wordt het ondersteuningsplan geëvalueerd. Mocht dit al eerder wenselijk zijn, dan wordt er eerder geëvalueerd.

·      Samen met cliënt wordt er besproken of de opgestelde doelen zijn behaald of aangepast moeten worden.

·      De evaluatie wordt schriftelijk vastgelegd en opgeslagen in het cliëntendossier.

 

7.  Afsluiting van de begeleiding

·      Als de doelen zijn behaald of als de begeleiding niet langer passend is, volgt er een eindgesprek.

·      Cliënt ontvangt een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van de begeleiding

 

 

Beveiliging en privacy

De stappen die worden genoemd in dit zorgproces worden uitgevoerd conform de AGV.